משה סיטונה: שוק הנדל”ן בלונדון הוא בין היציבים באירופה

אם אתם משקיעי נדל”ן ישראלים שמתלבטים היכן לחפש את ההשקעה הבאה שלכם בחו”ל, אבל חוששים מטלטלה אפשרית בשוק שתוריד את ההשקעה לטמיון, משה סיטונה מסביר מדוע עיר הבירה האנגלית לונדון היא מועמדת מצוינת ממנה גם תרוויחו יפה וגם היא תוריד לכם אבן מהלב ודאגות מיותרות.

“כל פעם ששוק הנדל”ן בלונדון נכנס למשבר, הוא מתאושש מהר באופן מרשים”, אומר משה סיטונה. “רואים זאת בעיקר במרכז העיר כמו אזור ה”סיטי” המיתולוגי, אבל גם באזורים סמוכים לו ברדיוס של עד חצי שעה נסיעה”. גם באזורים מחוץ לעיר המחירים אמנם נמוכים יותר אך הביקוש גבוה לא פחות מבעיר הבירה.

שוק שמתאושש מכל צרה

משה סיטונה מדגים: “בשנת 2007 לונדון נכנסה למשבר נדל”ן בעקבות בועת הסאב-פריים שהתפוצצה בארצות הברית והשפיעה בעקיפין אך במידה רבה גם על אנגליה”, הוא אומר. “בזמנו שוק הנדל”ן המקומי קרס בכ-45 אחוזים, אבל ממשלת בריטניה השכילה לשקם את כלכלת המדינה והשוק חזר לאיתנו תוך זמן קצר מאוד”.

Photo by bedneyimages / Freepik

זעזוע כלכלי נוסף שפקד את אנגליה כמעט עשור לאחר מכן בשנת 2016 הוא החלטת הברקזיט, לפיה המדינה תפרוש מן האיחוד האירופי בעקבות תוצאות משאל העם שנערך בה. אמנם בעקבות ההחלטה הליש”ט סבל מתקופה של היחלשות דרסטית, אבל התאוששות המטבע הייתה כה מדהימה עד שנכס במרכז העיר יעלה לכם בממוצע 4,000 ליש”ט למטר רבוע.

בשורה התחתונה, על אף המשברים שפקדו את שוק הנדל”ן בלונדון הוא הוכיח את עצמו כשוק חזק מאוד, עם מחירים שעולים כל שנה באופן קבוע בקצב של 2 עד 6 אחוזים. אין ספק כי לונדון לעולם לא תהפוך לבלתי אטרקטיבית בעולם השקעות הנדל”ן, בין אם אתם משקיעים מקומיים או משקיעים שמגיעים מעבר לגבולות האי הבריטי כדי להרוויח.

 

Photo by welcomia / Freepik

אודות משה טיסונה

משה טיסונה, יזם ואיש עסקים. עוסק באפיון מערכות, אינטרנט מסחרי, מסחר במניות ובמט"ח והשקעות נדל"ן באירופה. צרו קשר עם מושיק טיסונה: IDI, רח' הסדנאות 8, הרצליה טל: 03-7558302
פורסם בקטגוריה נדל"ן, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.