מדוע רכישת דירה בישראל היא ההשקעה המשתלמת ביותר?

אם יש בידיכם הון עצמי ואתם מחפשים היכן וכיצד להשקיעו, רכישת דירה עשויה להיות ההשקעה המשתלמת ביותר עבורכם.

היתרונות ברכישת דירה בישראל

“לרכישת דירה יש יתרונות רבים שאינם קיימים באפיקי השקעה אחרים”, מסביר היזם ואיש העסקים משה טיסונה. הראשון שבהם הוא שמדובר באפיק השקעה הבטוח והיציב ביותר כיום – אם באפיקים האחרים ישנו סיכון להפסד של ההשקעה הראשונית, לדוגמה כסף שהושקע בקרן ונמחק, כאשר אתם קונים דירה היא נשארת ברשותכם בלי קשר למה שקורה בשוק.

יתרון גדול נוסף ברכישת דירה הוא שהמחירים בשוק הישראלי ב-15 שנים האחרונות רק הולכים ועולים, כאשר במגמה הנוכחית התרחיש של ירידה משמעותית בענף נראית פשוט בלתי סבירה בעתיד הנראה לעין. בעקבות העליה המתמדת בענף, המשקיעים בו יכולים ליהנות מתשואה בגובה ממוצע של 3-7 אחוזים על ההשקעה שלהם.

לדברי משה טיסונה, עוד יתרון מעניין הוא שהבנקים מעודדים השקעה בענף הנדל”ן באמצעות מתן משכנתא בגובה של לפחות 60 אחוז מגובה ההשקעה הנדרשת לרכישת הדירה. לעומת זאת, הבנקים אינם ממהרים להלוות כספים כשמדובר באפיקי השקעה מסוגים אחרים כמו אגרות חוב, מטבע חוץ, בורסה וכדומה.

מה צריך לדעת לפני שמשקיעים בדירה?

לפני שאתם רצים לקנות דירה ולהשקיע בה את מיטב כספיכם, משה טיסונה ממליץ לשנן בעל-פה את הטיפים הבאים, שיעזרו לכם לבחור את הדירה הנכונה להשקעה:

המרחק ביניכם לנכס: בתור בעלי הנכס אתם תצטרכו מדי פעם לבקר בו. תדירות הביקורים עשויה להשתנות על פי הסיטואציה, נגיד אם השכרתם את הדירה לדייר בעייתי. לכן מומלץ שמיקום הנכס יהיה במרחק סביר מכם. כלומר, אם אתם גרים בראשון לציון אבל הנכס נמצא בחיפה, אמנם זו איננה משימה בלתי אפשרית אבל ריבוי נסיעות כאלה עלול להפוך לעול מיותר.

פוטנציאל רווח: האם הדירה שקניתם נמצאת ליד תחנת רכבת חדשה שנמצאת בהקמה? או אולי ליד מרכז קניות פופולרי? כל אלה עשויים להגדיל את פוטנציאל הרווח של הדירה בבוא העת.

היקף ההון העצמי שלכם: כל משקיע היה חולם לרכוש דירה בצפון תל אביב, אבל לא תמיד התקציב שעומד לרשותו יכול להרשות זאת. לכן, חשוב בעת בחירת הדירה להתאים את היקף ההשקעה ליכולת הכלכלית שלכם.

אודות משה טיסונה

משה טיסונה, יזם ואיש עסקים. עוסק באפיון מערכות, אינטרנט מסחרי, מסחר במניות ובמט"ח והשקעות נדל"ן באירופה. צרו קשר עם מושיק טיסונה: IDI, רח' הסדנאות 8, הרצליה טל: 03-7558302
פורסם בקטגוריה נדל"ן, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.